Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Poučný příběh o letních pneumatikách

(toto rozhodně nezkoušejte)

Letní pneumatiky jsem letos přezul brzy. Už asi před 14 dny. No, co, vždyť tady u nás na jihu Čech je už jaro v plném proudu. Kluci nosí kraťasy a holky krátké sukně.

Včera, pravda, trochu sněžilo a hodně foukalo i u nás v ČB, ale to je náhoda.

Dneska 1.4.2015 mi ráno kolem sedmé hodiny říká manželka, že je venku sníh. Moc jsem jí nevěřil (vždyť je apríl). Ale bylo bílo. A docela dost.

Znejistěl jsem, protože jsem měl jet autem pracovně do Černé v Pošumaví a potom dál podél Lipenské nádrže přes Volary do Dobré nedaleko Soumarského mostu. Tam všude bývají silnice často nesjízdné a hlavně kamiony tam mají problémy.

Ale ulice vypadaly pouze mokré, teplota plus 1°C.  To nic nebude...

Cestou z paneláku do garáže po čerstvě zasněženém chodníku jsem opět znejistěl. Pro jistotu jsem v garáži přihodil do auta sněhové řetězy, plastovou lopatu a prošívanou vestu.

Vyjel jsem směrem na Český Krumlov a silnice byly černé a mokré. Pouze výjimečně na nich ležela trocha rozbředlého sněhu. Jelo se dobře a neklouzalo to. V Krumlově dokonce sníh zmizel a dalších 20km až do Černé jsem jel po suché silnici. Nádhera. Veškeré obavy zmizely. Píšu manželce SMS, že sníh byl jen do ČK a dál je pohoda.

V provozovně v Černé jsem vtipkoval, kde mají sníh..haha.., že v ČB je bílo....Personál odvětil, že včera sněžilo jak "kráva", foukal ukrutný vítr, dělaly se sněhové jazyky, padaly stromy, pět hodin jim nešla elektrika, létaly plechové střechy, padaly billboardy, vzduchem létaly všelijaké reklamní cedule a plachty, problémy s autobusem.....

Usmíval jsem se tomu. Ale jen chvíli, než jsem se podíval z okna. Venku sněžilo a foukal ukrutný vítr! Bylo asi 9hodin ráno.

Dostal jsem trochu strach. Poslal jsem manželce druhou SMS, že počasí není tak krásné, jak se před půl hodinou zdálo. Odpověděla mi, abych jezdil opatrně. To teda pojedu. A sakra opatrně.

Odcházím z provozovny, vedoucí mi přeje šťastnou cestu. No dík! Na malé spojovací a kompletně zasněžené uličce si zkouším zabrzdit. V rychlosti kolem 25km/hod to moc nebrzdí. Klouznul jsem asi 1,5metru. A to mám v autě ABS. No nazdar, to bude cesta.

Ale hlavní silnice z Černé na Horní Planou vypadá dobře. Je pouze mokrá, občas nějaké zbytky rozježděného sněhu.

Jedu pomalu, opatrně, ale v pohodě.

Za Horní Planou se zničehonic situace na silnici zhoršila. Už vidím jen koleje pár aut, která jela chvilku přede mnou. Jinak bílo. Sněží. Fouká. Silně fouká, strašně silně fouká, fouká jak kráva. V protisměru jsou zřetelné stopy klouzajících aut, která měla problémy vyjet kopeček. Začínám přemýšlet, že bych se měl vrátit. Jenže kde to mám otočit? Silnice je tu úzká a klikatá. Úplně mě děsí dopravní značky upozorňující na nebezpečné klesání a stoupání. (mimochodem, v létě je moc nevnímám..) Ve stoupáních mám problémy, ESP na přístrojovce bliká jak pominuté. Ale když to otočím zpět, tak mě čekají ty kopce, kde měla problém jiná auta. Je to tady nahoru dolu, nahoru dolu. Pokud chci vyjet nahoru kopeček, musím se z kopce rychleji rozjet . Ale kdyby tam nebyly takové ostré zatáčky! Cítím, že v těch zatáčkách mi to klouže a můžu dostat smyk. Blížím se k Perneku. Prudké klesání do obce. Jedu trošku rychleji než se mi líbí, ale potřebuji mít dostatečnou rychlost. Ve vsi je prudké stoupání. Zatáčka doprava. Dostávám smyk, auto nezatáčí a klouže rovně. A já vjíždím do protisměru! Do pr...le!!  Vzápětí se auto chytne, ale to už mám přetočený volant doprava. Takže jsem napříč silnicí. Naštěstí je přímo přede mnou nějaká místní odbočka. Tak do ní rychle vjedu (vkloužu), abych nepřekážel na hlavní silnici. Zastavím, chcípnu motor a roztřesu se. Jsem to ale pitomec! Jezdit na letních gumách ve sněhu!

Ale co teď? Je 9.30 hod. Jsem uprostřed zasněžené vsi, která vypadá jako naprosto bez lidí. Z žádného komína se nekouří. Dopředu je kopec jak hrom a nahoře se zatáčkou. To nevyjedu. Dozadu trochu dolu a pak taky prudký kopec nahoru. A taky se zatáčkou. Tak sedím v autě a přemýšlím... Mám si nasadit sněhové řetězy? A nebudu vypadat jak idiot, když kolem mě už dvě, tři auta bez problémů projela? Dokonce i jeden náklaďák. A může se jezdit s nasazenými řetězy i tam, kde není sníh? ..(občas je, občas není..)

Už skoro nesněží. Teploměr ukazuje plus 1° Celsia. Ale strašně fouká. Jdu zkontrolovat silnici. Je tam tak centimetr rozbředlého sněhu, ale pod tím trošku led. Klouže to. To nebudu riskovat. To nevyjedu. Ani na jednu ani na druhou stranu. Sedám do vyhřátého auta. Poslouchám v rádiu předpověď počasí a dopravní informace. Žádné dobré zprávy. A ještě mám poměrně málo nafty. Snad to nějakou dobu vydrží.

Volám do provozovny v Dobré, že nepřijedu, protože jsem uvíznul v Perneku. Chápou a nezlobí se na mě. Podobnou zprávu posílám manželce.

Po silnici v Perneku moc aut nejezdí. Asi tak jedno auto za 5 minut. Čekám a čekám a nevím na co. Hlupáček z města  ve velkém bílém autě na letních gumách. Už jsem tu přes půl hodiny. Najednou se provoz zvětšil. Oběma směry projelo několik osobních, ale hlavně velkých a těžkých nákladních aut. Sníh na silnici zcela rozjezdili. Vylézám z auta, oblékám si prošívanou vestu (jak jsem si jí chytře ráno přibalil....) a jdu se podívat po silnici na blízký kopec. Jak tam vypadá vozovka. Z mraků vykukuje sluníčko.

A najednou...... Strašný kravál, rámus, a přijeli silničáři!! Radlicí sníh stáhli a silnici posolili. Stačilo pár minut a silnice vypadala dobře.

Nasednul  jsem do auta a opatrně zacouval zpátky na hlavní. Zkusil jsem, jestli to neklouže a...... neklouzalo!   Otočil jsem se a opatrně jel zpět směr Horní Planá. Pořád foukal velmi silný vítr, místy se tvořily malé sněhové jazyky, ale teplota stoupla na plus 2°stupně.

Z Černé do ČK a ČB byl silný nárazový vítr. V autě to bylo velmi znát. Poskakovalo po silnici jak koza. Ale silnice již byla suchá.

A domů jsem dojel už v pohodě.

Ačkoliv jsem nikomu neublížil ani jsem nikoho neohrozil, bylo k tomu blízko.

A PROTO!  NEJEZDĚTE NA LETNÍCH PNEUMATIKÁCH NA SNĚHU!! BUĎTE CHYTŘEJŠÍ NEŹ JÁ.

Autor: Milan Welser | středa 1.4.2015 15:57 | karma článku: 18,92 | přečteno: 1813x
  • Další články autora

Milan Welser

Rybářská stráž

Připadá mi, že naše zákony jsou všelijaké. Některé zájmové skupiny jsou všemocné. Stáváme se policejním státem?

10.7.2018 v 21:18 | Karma: 15,76 | Přečteno: 474x | Diskuse| České Budějovice

Milan Welser

Kuriozita v řeznictví

Pro ochutnání kuchyňských specialit nemusíte jezdit až na konec světa Možná je najdete u svých sousedů.

25.4.2018 v 18:24 | Karma: 13,47 | Přečteno: 850x | Diskuse| České Budějovice

Milan Welser

Garáž versus čistota

Malý článek o tom, proč je někde čisto a někde ne. Má vlastnictví garáže a čistota kolem nějaký vztah?

12.2.2018 v 13:32 | Karma: 11,27 | Přečteno: 225x | Diskuse| České Budějovice

Milan Welser

Buran neumí jezdit vlakem GW Train. Dlouhý článek.

I když je mi skoro 50 let, tak jsem neuměl jezdit vlakem GW train regiio. Asi jsem Buran..........................

1.2.2018 v 14:26 | Karma: 24,45 | Přečteno: 1117x | Diskuse| České Budějovice

Milan Welser

Byl jsem volit

Jak moc jsou proškolené členky a členové volebních komis o volebním zákoně? Udělejte si obrázek sami.

12.1.2018 v 16:57 | Karma: 23,43 | Přečteno: 1125x | Diskuse| České Budějovice
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Langšádlová končí jako ministryně pro vědu a výzkum. Nahradit ji může Havel

25. dubna 2024  8:08,  aktualizováno  13:44

Přímý přenos Helena Langšádlová z TOP 09 končí ve vládě Petra Fialy jako ministryně pro vědu a výzkum. Jméno...

Zastal se urážené kamarádky, schytal kopanec do hlavy. Policie hledá útočníka

25. dubna 2024  13:42

Pražští policisté pátrají po agresorovi, který v březnu v Karlíně napadl jiného muže. Incident se...

„Není podstatné být vidět, ale mít výsledky.“ Politici reagují na konec ministryně

25. dubna 2024  10:46,  aktualizováno  13:40

O demisi ministryně pro vědu, výzkum a inovace Heleny Langšádlové (TOP 09) byl premiér Petr Fiala...

Automotodrom chtěl 27 milionů za neodjetý ročník MotoGP, soud žalobu zamítl

25. dubna 2024  10:07,  aktualizováno  13:37

Brněnský Automotodrom si chtěl pomocí žaloby vymoci 27 milionů korun, které požadoval od města a...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1101x
Jsem Jihočech. Skoro padesátník... Svobodomyslný pták.

Seznam rubrik