Buran neumí jezdit vlakem GW Train. Dlouhý článek.

1. 02. 2018 14:26:56
I když je mi skoro 50 let, tak jsem neuměl jezdit vlakem GW train regiio. Asi jsem Buran..........................

Tak ze začátku. Obyvatelé Č.Budějovic rádi využívají vlaky na Šumavu. Velmi oblíbené jsou trasy z ČB do Holubova (na Kleť), dál do Třísova (na Dívčí Kámen). A dál do Č.Krumlova, Černou v Pošumaví a přes Černý Kříž až do Nového Údolí na hranice s Německem. Než tu komunisti uřízli koleje.......

Kdysi tu jezdily mizerné lokálky typu 810. Poté opravené soupravy Regionova. Nyní to provozuje společnost GW Train regio. (dříve Jihotrans, ) Budiž. Vlaky vypadají moderní.

ALE. Jel jsem tudy za poslední měsíc 3x. A tak bych se rád svěřil se svými dojmy z těchto cest.

1. cesta

Mezi štědrým dnem a silvestrem jsem se vydal na výlet do Holubova. V běžné pokladně na vlakovém nádraží v ČB mi odmítli prodat jízdenku a odkázali mě k jiné přepážce. OK. žádný problém. Koupil jsem si zpáteční lístek do Holubova a nastoupil do vlaku. Vlak byl přecpaný lidmi. Ale nevadí.. To v tento čas je obvyklé.. Sedl jsem si naproti WC na skládací sedátko. V pohodě. Akorát okolní sklápěcí sedátka nebyla sklápěcí. Fungovala jako držáky na lyže. Dobrý nápad, ale lidí o něm netuší. Takže každý, kdo přistoupil se snažil utrhnout sedátko ukrutnou silou. Ve vlaku je jakýsi dotykový strojek, kde si lze koupit jízdenku pomocí platební karty. Říkám si, to mě moc nezajímá, mám lístek koupený z nádraží. OMYL. Ve vlaku byla revizorka (nikoliv průvodčí)) a ta mi sdělila, že jsem si lístek NEVALIDOVAL ve strojku a tudíž je neplatný.UfUf. Takže jsem černý pasažér? Nakonec mi jízdenku přeškrtala, něco na ní napsala a řekla, že pro tentokrát je to v pořádku, O tom, že si mám jízdenku označit ve strojku mě neinformovala ani pokladní, ani to není napsáno na lístku, ani to není napsáno ve vlaku.

2. cesta

Vydal jsem se z ČB do Černého Kříže. Bohužel, pokladna GW Train byla zavřená. V pokladně ČD mi paní vysvětlila, že mohu vlakem ČD do Číčenic a tam přestoupit na GW train regio.. A že ve vlaku je automat který přijímá mince i bankovky. Ano. je to to pravda. Naházel jsem do strojku peníze a koupil si lístek, Akorát , že ten automat je jen u jednich dveří vlaku. u druhých ne. A cestující o tom není informovaný. . Při cestě zpět ze Soumarského mostu, byl ve vlaku asistent dopravy. Velmi za něj děkuji. Tak ochotný člověk, který mi všechno vysvětlil. Např. to, že vagon, ve kterém sedím, nejede do ČB.

Ale stále jsem nacházel problémy. Např. na jaké tlačítko na dveřích zmáčknout.....

3. cesta

Ani při této cestě vlakem jsem nebyl mistr světa. Koupil jsem si jízdenku na nádraží v Č:Budějovicích. Při nástupu do vlaku jsem se snažil jí "zvalidovat". Chvíli mi to trvalalo, protože jsem neviděl vedlejší skener, ke kterému se lístek musí přiložit. Zároveň mě pozoroval jiný cestující, který se mě ptal na postup označení lístku.

A nakonec bych si chtěl postěžovat na vlaky GW Train Regio.

Tyto vlaky jsou koncipovány jako příměstské vlaky. Tedy něco jako metro. Ve vlacích je málo odkládacích míst na zavazadla. Neexistují stolečky pro cestující.. (viděl jsem v TV záběry z italských vlaků, kde si stolečky vytahují od okna až přes 3 sedačky). Chybí zde věšáky na oblečení. Není zde dostatek odpadkových košů.

V těchto vlacích jezdí lidé i víc než 2 hodiny. A tak by tyto vlaky měly být na to přizpůsobeny.

Autor: Milan Welser | čtvrtek 1.2.2018 14:26 | karma článku: 24.31 | přečteno: 1116x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky České Budějovice

Stanislava Boudová

60+?!? Stařenka je v posledním tažení! Propadla žebříčkem oplocenky!

Uvězněná na Šumavě! Nikde nikdo! Kolem jen stromy! Nemůže se pohnout! Nohy ve vzduchu! Ruce se nemají čeho chytit! Signál nula! Baterie v červeném poli! Loučí se se životem! Asi přišla její poslední hodinka!

13.7.2022 v 16:55 | Karma článku: 48.69 | Přečteno: 17045 | Diskuse

Petr Maroš

Nesmysl TEĎ omezit dopravu na náměstí v ČB

Tématem uplynulého týdne v Českých Budějovicích bylo bezesporu rozhodnutí rady města o omezení dopravy a zrušení 25 parkovacích na náměstí Přemysla Otakara II.

30.1.2022 v 18:11 | Karma článku: 21.44 | Přečteno: 1080 | Diskuse

Stanislava Boudová

Z malé vísky ...dvěma střiky ...Penisov!

Ne, to není výplod opilecké mysli! To je realita dnešního dne. Ani se nenadějete a už nejste tím, kým jste byli dřív! Stačí dva přesně zacílené střiky!

17.11.2021 v 16:55 | Karma článku: 47.99 | Přečteno: 4810 | Diskuse
Počet článků 14 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1101

Jsem Jihočech. Skoro padesátník... Svobodomyslný pták.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...