Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kuriozita v řeznictví

Pro ochutnání kuchyňských specialit nemusíte jezdit až na konec světa Možná je najdete u svých sousedů.

Bydlím ve velkém městě na velkém sídlišti. Jsem tu poměrně spokojený, kolem spousta obchodů. Máme tu i zřejmě nejlevnější řeznictví ve městě. Na sídlišti žije i velká romská komunita. A romské ženy hodně nakupují v tomto řeznictví. Mají velké rodiny, kupují hodně masa. Dobré zákaznice. Kdo z nás běžně nakoupí 3,4 nebo ještě víc kg masa při každém nákupu.

A jak jsem psal, je to levné řeznictví. Možná proto tam tyto ženy tak rády nakupují. Já taky. Mimochodem občas tam prodávají i velmi levné prapodivné zboží jako kuře bez prsou, kuřecí kosti, různé odřezky atd. Ale proč ne.

Včera jsem tam šel. Venku několik reklamních cedulí a na jedné nápis: GOJA v akci 14,90 za kg. Nevím, co to je. V obchodě toho jedna Romka kupovala asi 2kg, další asi 4kg. Stále nevím co to je. Nemají to v prosklené vitríně jako ostatní maso. Nosí to v modrém pytlíku ze zadního chlaďáku. Trochu mi to připomíná kuřecí čtvrtky. Kupuji si nějakou uzeninu a když všichni odejdou ptám se řezníka, co to je GOJA?

Cituji doslova "Vyříznutý konečník s kusem tlustého střeva. Musí se to dokonale vyprat a pak se to plní bramborovým těstem" Je to romská oblíbená specialita.

Ze kterého zvířete to je, jsem se nezeptal. Ale na internetu si to můžete vyhledat.

Inu, někdo má rád makové a někdo tvarohové koláče.

Autor: Milan Welser | středa 25.4.2018 18:24 | karma článku: 13,47 | přečteno: 850x
  • Další články autora

Milan Welser

Rybářská stráž

Připadá mi, že naše zákony jsou všelijaké. Některé zájmové skupiny jsou všemocné. Stáváme se policejním státem?

10.7.2018 v 21:18 | Karma: 15,76 | Přečteno: 474x | Diskuse| České Budějovice

Milan Welser

Garáž versus čistota

Malý článek o tom, proč je někde čisto a někde ne. Má vlastnictví garáže a čistota kolem nějaký vztah?

12.2.2018 v 13:32 | Karma: 11,27 | Přečteno: 225x | Diskuse| České Budějovice

Milan Welser

Buran neumí jezdit vlakem GW Train. Dlouhý článek.

I když je mi skoro 50 let, tak jsem neuměl jezdit vlakem GW train regiio. Asi jsem Buran..........................

1.2.2018 v 14:26 | Karma: 24,45 | Přečteno: 1117x | Diskuse| České Budějovice

Milan Welser

Byl jsem volit

Jak moc jsou proškolené členky a členové volebních komis o volebním zákoně? Udělejte si obrázek sami.

12.1.2018 v 16:57 | Karma: 23,43 | Přečteno: 1125x | Diskuse| České Budějovice

Milan Welser

Herny 2018 aneb Velký Bratr

Kdo smí či nesmí si o nás ukládat velmi podrobné osobní údaje? Chcete mít Vaší fotku a nacionále všude?

4.1.2018 v 23:35 | Karma: 21,03 | Přečteno: 1536x | Diskuse| České Budějovice

Milan Welser

Nekuřákovi vadí zákaz kouření

Opravdu je tento zákaz dobrý? Poslední dobou je nějak mnoho zákazů - příkazů. Připadám si jako ve svěráku.

20.1.2017 v 16:43 | Karma: 35,06 | Přečteno: 1227x | Diskuse| České Budějovice

Milan Welser

Foto na řidičák - velmi krátký blog

Jsme ve století páry nebo v digitálním věku? ..........................................................

11.9.2016 v 19:43 | Karma: 17,21 | Přečteno: 680x | Diskuse| Miniblogy

Milan Welser

Kruhové objezdy - nová verze - existuje!

Ministerstvo dopravy vydalo novou vyhlášku o kruhových objezdech.....A někde už jí začali využívat...

31.3.2016 v 14:18 | Karma: 24,52 | Přečteno: 2462x | Diskuse| České Budějovice

Milan Welser

Konec hospod?

Blíží se konec klasických českých malých vesnických hospůdek? Podle mě rozhodně ANO! Bohužel........

14.2.2016 v 20:59 | Karma: 36,63 | Přečteno: 2263x | Diskuse| Ostatní

Milan Welser

koncert Kabátů v ČB

( článek spíš o organizaci a technických věcech koncertu skupiny Kabát, než o hudbě )........................................................

27.5.2015 v 14:54 | Karma: 9,85 | Přečteno: 636x | Diskuse| Ostatní

Milan Welser

Poučný příběh o letních pneumatikách

(toto rozhodně nezkoušejte)

1.4.2015 v 15:57 | Karma: 18,92 | Přečteno: 1813x | Diskuse| Ostatní

Milan Welser

Prostřední věž ČB radnice (fotoblog)

Foto z věže českobudějovické radnice a trochu povídání.

11.3.2015 v 18:13 | Karma: 14,70 | Přečteno: 631x | Diskuse| České Budějovice

Milan Welser

Helmy, přilby atd...Trochu svobody prosím.

Můj první blog. Tak doufám, že si to někdo přečte. Dnes jsme si přečetli zprávy o tom, že se někdo při lyžování zranil nebo dokonce zemřel. A neměl na hlavě ochranou přilbu. Objevují se názory, že by přilby při lyžování měly být povinné. Dovolím si o tom polemizovat. Většina lidí tuší, jaké jsou jeho schopnosti a jaké potřebuje ochranné pomůcky. Dneska na sjezdovce má přilbu 95% lyžařů. A to je dobře. Ale má je proto, že si chce chránit hlavu. Nikoliv proto, že je to nařízené. Já jsem rekreační lyžař. Spíš horší než lepší. Přilbu nosím asi tak 5 let. A kromě toho, že mě chrání, je mi v ní i teplo. Nepotřebuji čepici. Moje (velké) děti používají helmy při lyžování odmalička. Připadá jim to naprosto normální. A nenutí je do toho nikdo.... Ale proč píši tento článek: Prosím, přestaňte nás, dospělé lidi, nutit zákonem používat ochranné pomůcky. Ve výsledku to je tak, že někdo něco nařídí, někdo jiný to kontroluje, někdo dává pokuty a nakonec možná i vězení. Několik příkladů, co by se v budoucnu mohlo nařídit: 1: Bude přikázáno nosit helmu každému lyžaři. I na parkovišti. Pro jistotu i v restauraci. (viz příběhy lidí, kteří v lyžařských botách upadli a díky helmě přežili...) 2: Bude přikázáno nosit helmu v osobním autě. Je dokázáno, že 99% zraněných osob při dopravních nehodách nemělo ochranou helmu. A to by zachránilo životy několika set lidí ročně v ČR 3: Bude přikázáno se ve vlaku poutat bezpečnostním pásem. (A na tu helmu taky jednou dojde). 4. Bude zakázáno vylézat z baráku na ulici bez ochranného oblečení. Co kdyby Vás někdo srazil. Prosím, držme se selského rozumu. Nepotřebujeme na vše zákony a vyhlášky. Chceme na každém kopci a v každé vesnici policajta. Nebo ano?

10.3.2015 v 18:59 | Karma: 15,65 | Přečteno: 390x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1101x
Jsem Jihočech. Skoro padesátník... Svobodomyslný pták.

Seznam rubrik