Prostřední věž ČB radnice (fotoblog)

11. 03. 2015 18:13:44
Foto z věže českobudějovické radnice a trochu povídání.

V listopadu 2014 jsem stál s kamarády na českobudějovickém náměstí a poslouchal koncert nějakých kapel. Popíjeli jsme pivo z kelímku a měli dobrou náladu. A já jsem se tak zadíval na tu naši radnici, na prostřední věž a povídám: "Na tu věž se chci podívat. A zítra napíši žádost na radnici". (Pro vysvětlení - radniční věž není veřejnosti přístupná).

A jak jsem řekl, tak jsem udělal. Napsal jsem mail na obecnou mailovou adresu českobudějovické radnice. Bohužel, můj mail asi někde zapadl a dlouhé týdny mi nikdo neodpověděl. Tak jsem to letos zkusil znovu. Znovu jsem oslovil radnici s prosbou, zda je možné se podívat na prostřední věž radnice. Co možná nejvýš. Až úplně nahoru ke zvonkohře.

A ejhle, LZE TO! Z radnice mi bleskurychle odpověděli, že to možné je. Dostal jsem kontakt na příslušného úředníka, se kterým si mám domluvit datum a čas. A tak jsem se s mojí paní podíval do prostřední věže naší radnice.

A chtěl bych se o tento zážitek podělit.

Toto je českobudějovická radnice.

A toto je ta prostřední věž. Zvonkohra je až nahoře nad hodinami.

Vyjeli jsme výtahem a jsme na střeše....jak je vidět, čelní zeď je jen ozdobná. Nic za ní není. Na střeše jsou dřevěné rošty, které umožňují bezpečnou chůzi.

Ciferník hodin. Mimochodem, tušíte, že je z fialového plastu?

Hřídele pro hodinové rafiky na každou stranu věže.

Žebřík ke zvonkohře. Stačí vylézt nahoru, zvednout dřevěný poklop a jsme tam.

Zvonkohra na věži českobudějovické radnice. (autor stojí na žebříku a venku fouká a fouká.). Pletivo zabraňuje holubům vniknout dovnitř.

zvonkohra na českobudějovické radnici ( v pozadí Černá věž)

hodinový stroj na českobudějovické radnici

Pohled z okna z prostřední věže radnice v ČB na náměstí Přemysla Otakara II. a Samsonovu kašnu.

Sochy na střeše radnice v ČB jsou kopie.

tytéž sochy z druhé strany

A to je vše. Doufám, že se Vám prostřední věž ČB radnice líbí.

Tímto děkuji úředníkům magistrátu města České Budějovice za vstřícnost a ochotu.

A pokud se chcete někdy podívat na veřejně nepřístupná místa, tak se nestyďte a zeptejte se. Často to není vůbec problém.

Autor: Milan Welser | středa 11.3.2015 18:13 | karma článku: 14.42 | přečteno: 631x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky České Budějovice

Stanislava Boudová

60+?!? Stařenka je v posledním tažení! Propadla žebříčkem oplocenky!

Uvězněná na Šumavě! Nikde nikdo! Kolem jen stromy! Nemůže se pohnout! Nohy ve vzduchu! Ruce se nemají čeho chytit! Signál nula! Baterie v červeném poli! Loučí se se životem! Asi přišla její poslední hodinka!

13.7.2022 v 16:55 | Karma článku: 48.69 | Přečteno: 17045 | Diskuse

Petr Maroš

Nesmysl TEĎ omezit dopravu na náměstí v ČB

Tématem uplynulého týdne v Českých Budějovicích bylo bezesporu rozhodnutí rady města o omezení dopravy a zrušení 25 parkovacích na náměstí Přemysla Otakara II.

30.1.2022 v 18:11 | Karma článku: 21.44 | Přečteno: 1080 | Diskuse

Stanislava Boudová

Z malé vísky ...dvěma střiky ...Penisov!

Ne, to není výplod opilecké mysli! To je realita dnešního dne. Ani se nenadějete a už nejste tím, kým jste byli dřív! Stačí dva přesně zacílené střiky!

17.11.2021 v 16:55 | Karma článku: 47.99 | Přečteno: 4810 | Diskuse
Počet článků 14 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1101

Jsem Jihočech. Skoro padesátník... Svobodomyslný pták.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...