Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

No jo, v bedně jakási dáma taky povídala, jak si už dala zpátky letní gumy, tak jsem složil poklonu reportérovi, že si sehnal ochotnou komparsistku, která by ze sebe udělala takovou káču, co si gumy v předstihu vyměnila. A hle, ono to asi fakt je možný;-D

0 0
možnosti
JF

J54a39n 16F97r76o28l68í93k

2. 4. 2015 16:58

Podle popisu způsobu jízdy autor asi vylezl z autoškoly. Byly doby, kdy jsem jezdil se služební Š 100 v zimě pod Tatrami na diagonálních OR 11, pochopitelně letních. Zimní jsem mohl mít leda protektory a ty byly tak mizerné kvality, že jsem na ně rezignoval. Žádné ABS neexistovaly. Prostě se naučíte přerušované brzdění, práci s volantem a s ruční brzdou.

0 0
možnosti
Foto

Nevylezl jsem právě z autoškoly. Naopak. Je mi 44 let a jezdím každý rok přes 40 tisíc km. Už mnoho let. Bez nehody. Začínal jsem na škodě 105, přes favorita, escorta, scénica....atd. Ale pokud Vám do kopce (velkého kopce) prokluzují na ledu kola, nic nenaděláte.

A ruční brzda je v tomto případě k ničemu. S tou si můžete dělat smyky na velkém parkovišti. Nehledě na to, že v mém autě již klasická ruční brzda není.

0 0
možnosti
Foto

Jo, zimní dávají jistotu a tak na nich dost lidí končí v pangejtech. Začínal jsem jezdit v době, kdy se jezdilo celej rok na jedněch. Párkrát jsem vylít ze silnice, než jsem se to naučil. Pak přišly zimní, sebedůvěra a jistota opět narostla a opět jsem několikrát skončil mimo silnici. Před pár lety nějak na zimní nezbylo a letní už byly taky docela slušně sjeté. Jenže práce nepočká na jaro a tak bylo třeba jezdit i na těch sjetých letních. A odjezdil jsem na nich celou zimu bez jediného problému. Jen na výjezd od baráku jsem potřeboval vždycky řetězy. Žiju na horách a na silnici musím vyjíždět do kopce a ne vždy stihnou prohrnout..

Na letních se jezdit dá(po sněhu, ne po ledě). Ale musí se to umět a musíte si víc než kdy jindy uvědomovat, že rychlost musíte přizpůsobit nejen okolí, ale taky autu a vašim schopnostem.

0 0
možnosti
Foto

Jasně. Souhlasím s Vámi. Ale musí si to každý vyzkoušet.. Aby věděl, kdy si už rozbije držtičku a kdy ještě ne.

0 0
možnosti
Foto

Milane, usuzuji, i když najezdíte hodně kilometrů, nejste a nebudete vyježděný řidič. Jak už tady bylo psáno, jezdilo se i v zimě bezpečně na letních, pokud je řidič vyježděný a umí to. Já i ve svých 75 letech miluji jízdu na sněhu víc jak na suché silnici. Člověk musí mít rád řízení za každého počasí. Jinak byste si měl najít práci poblíž bydliště nebo jezdit autobusem. Každý na to nemá a nikdy se nenaučí být za volantem jistý i v zimním počasí. Zřejmě jste také ještě moc mladý. Na sněhu navštivte autem opuštěné parkoviště a zkuzte srůst s vozem. Vyvolávat smyky a umět je korigovat je radost a zábava. Přeji Vám úspěch!

1 2
možnosti
Foto

Děkuji za příspěvek. Věřte mi, že autem jezdit umím. Také mám rád jízdu na sněhu. Zejména, když máte auto pod kontrolou. Je mi 44 let.

Tímto článkem jsem chtěl dát najevo, že je velký rozdíl mezi zimními a letními pneumatikami.

Vyvolávat smyky a korigovat je, je velká zábava. Naprosto s vámi souhlasím. Ale zkuste vyjíždět na letních gumách kopce v úzkých podhorských silničkách. Tam kde je led a nemůžete uhnout ostatním vozidlům.

Zřejmě jste nepochopil celý můj článek.

1 0
možnosti
RE

Přitom ještě relativně nedávno se muselo dojet a dojelo s obyčejnýma. Žádné zimní nebyly.

0 0
možnosti
Foto

To já naopak se zimníma gumama jezdím v klidu až do května, protože v zimě přeci jen jezdím míň (po pěti zimách mají 25000 km) a ty gumy stejně zestárnou vyhodím je prakticky neojetý.

1 0
možnosti
Foto

Dobře děláte. Já jezdím ročně 40-50tisíc km. Bez ohledu jestli je zima nebo léto. Tak se naivně snažím ty zimní šetřit.

V dávných dobách, kdy jsem jezdil jen pár tisíc km ročně, jsem měl pouze zimní gumy....

1 0
možnosti
  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1101x
Jsem Jihočech. Skoro padesátník... Svobodomyslný pták.

Seznam rubrik