Děkujeme za pochopení.
J36a23n 39Š47e49s26t55á39k
No jo, v bedně jakási dáma taky povídala, jak si už dala zpátky letní gumy, tak jsem složil poklonu reportérovi, že si sehnal ochotnou komparsistku, která by ze sebe udělala takovou káču, co si gumy v předstihu vyměnila. A hle, ono to asi fakt je možný
J54a39n 16F97r76o28l68í93k
Podle popisu způsobu jízdy autor asi vylezl z autoškoly. Byly doby, kdy jsem jezdil se služební Š 100 v zimě pod Tatrami na diagonálních OR 11, pochopitelně letních. Zimní jsem mohl mít leda protektory a ty byly tak mizerné kvality, že jsem na ně rezignoval. Žádné ABS neexistovaly. Prostě se naučíte přerušované brzdění, práci s volantem a s ruční brzdou.
M20i33l76a20n 39W19e34l52s34e88r
Nevylezl jsem právě z autoškoly. Naopak. Je mi 44 let a jezdím každý rok přes 40 tisíc km. Už mnoho let. Bez nehody. Začínal jsem na škodě 105, přes favorita, escorta, scénica....atd. Ale pokud Vám do kopce (velkého kopce) prokluzují na ledu kola, nic nenaděláte.
A ruční brzda je v tomto případě k ničemu. S tou si můžete dělat smyky na velkém parkovišti. Nehledě na to, že v mém autě již klasická ruční brzda není.
V62á83c97l19a84v 20C82h21u28c84h98m55a
Jo, zimní dávají jistotu a tak na nich dost lidí končí v pangejtech. Začínal jsem jezdit v době, kdy se jezdilo celej rok na jedněch. Párkrát jsem vylít ze silnice, než jsem se to naučil. Pak přišly zimní, sebedůvěra a jistota opět narostla a opět jsem několikrát skončil mimo silnici. Před pár lety nějak na zimní nezbylo a letní už byly taky docela slušně sjeté. Jenže práce nepočká na jaro a tak bylo třeba jezdit i na těch sjetých letních. A odjezdil jsem na nich celou zimu bez jediného problému. Jen na výjezd od baráku jsem potřeboval vždycky řetězy. Žiju na horách a na silnici musím vyjíždět do kopce a ne vždy stihnou prohrnout..
Na letních se jezdit dá(po sněhu, ne po ledě). Ale musí se to umět a musíte si víc než kdy jindy uvědomovat, že rychlost musíte přizpůsobit nejen okolí, ale taky autu a vašim schopnostem.
M89i86l86a34n 26W83e78l41s95e31r
Jasně. Souhlasím s Vámi. Ale musí si to každý vyzkoušet.. Aby věděl, kdy si už rozbije držtičku a kdy ještě ne.
H58o26r81s74t 36A95n59t26o88n 86H22a60s62l71b40a45u54e94r
Milane, usuzuji, i když najezdíte hodně kilometrů, nejste a nebudete vyježděný řidič. Jak už tady bylo psáno, jezdilo se i v zimě bezpečně na letních, pokud je řidič vyježděný a umí to. Já i ve svých 75 letech miluji jízdu na sněhu víc jak na suché silnici. Člověk musí mít rád řízení za každého počasí. Jinak byste si měl najít práci poblíž bydliště nebo jezdit autobusem. Každý na to nemá a nikdy se nenaučí být za volantem jistý i v zimním počasí. Zřejmě jste také ještě moc mladý. Na sněhu navštivte autem opuštěné parkoviště a zkuzte srůst s vozem. Vyvolávat smyky a umět je korigovat je radost a zábava. Přeji Vám úspěch!
M25i65l98a82n 93W63e43l89s32e15r
Děkuji za příspěvek. Věřte mi, že autem jezdit umím. Také mám rád jízdu na sněhu. Zejména, když máte auto pod kontrolou. Je mi 44 let.
Tímto článkem jsem chtěl dát najevo, že je velký rozdíl mezi zimními a letními pneumatikami.
Vyvolávat smyky a korigovat je, je velká zábava. Naprosto s vámi souhlasím. Ale zkuste vyjíždět na letních gumách kopce v úzkých podhorských silničkách. Tam kde je led a nemůžete uhnout ostatním vozidlům.
Zřejmě jste nepochopil celý můj článek.
R49o73m92a92n 41E34n81d37e19r83s
Přitom ještě relativně nedávno se muselo dojet a dojelo s obyčejnýma. Žádné zimní nebyly.
R85i60c11h95a22r42d 39P33o24l92á80š39e82k
To já naopak se zimníma gumama jezdím v klidu až do května, protože v zimě přeci jen jezdím míň (po pěti zimách mají 25000 km) a ty gumy stejně zestárnou vyhodím je prakticky neojetý.
M26i39l31a74n 31W28e41l45s72e53r
Dobře děláte. Já jezdím ročně 40-50tisíc km. Bez ohledu jestli je zima nebo léto. Tak se naivně snažím ty zimní šetřit.
V dávných dobách, kdy jsem jezdil jen pár tisíc km ročně, jsem měl pouze zimní gumy....
- Počet článků 14
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1101x