Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Buran neumí jezdit vlakem GW Train. Dlouhý článek.

I když je mi skoro 50 let, tak jsem neuměl jezdit vlakem GW train regiio. Asi jsem Buran..........................  

Tak ze začátku. Obyvatelé Č.Budějovic rádi využívají vlaky na Šumavu. Velmi oblíbené jsou trasy z ČB do Holubova (na Kleť), dál do Třísova (na Dívčí Kámen). A dál do Č.Krumlova, Černou v Pošumaví a přes Černý Kříž až do Nového Údolí na hranice s Německem. Než tu komunisti uřízli koleje.......

Kdysi tu jezdily mizerné lokálky typu 810. Poté opravené soupravy Regionova. Nyní to provozuje společnost GW Train regio.  (dříve Jihotrans, ) Budiž. Vlaky vypadají moderní.

ALE. Jel jsem tudy za poslední měsíc 3x. A tak bych se rád svěřil se svými dojmy z těchto cest.

 

1. cesta

Mezi štědrým dnem a silvestrem jsem se vydal na výlet do Holubova. V běžné pokladně na vlakovém nádraží  v ČB mi odmítli prodat jízdenku a odkázali mě k jiné přepážce. OK. žádný problém. Koupil jsem si zpáteční lístek do Holubova a nastoupil do vlaku. Vlak byl přecpaný lidmi. Ale nevadí.. To v tento čas je obvyklé.. Sedl jsem si naproti WC na skládací sedátko.  V pohodě. Akorát okolní sklápěcí sedátka nebyla sklápěcí. Fungovala jako držáky na lyže. Dobrý nápad, ale lidí o něm netuší. Takže každý, kdo přistoupil se snažil utrhnout sedátko ukrutnou silou.  Ve vlaku je jakýsi dotykový strojek, kde si lze koupit jízdenku pomocí platební karty.  Říkám si, to mě moc nezajímá, mám lístek koupený z nádraží. OMYL. Ve vlaku byla revizorka (nikoliv průvodčí)) a ta mi sdělila, že jsem si lístek NEVALIDOVAL ve strojku a tudíž je neplatný.UfUf. Takže jsem černý pasažér? Nakonec mi jízdenku přeškrtala, něco na ní napsala a řekla, že pro tentokrát je to v pořádku, O tom, že si mám jízdenku označit ve strojku mě neinformovala ani pokladní, ani to není napsáno na lístku, ani to není napsáno ve vlaku.

2. cesta

Vydal jsem se z ČB do Černého Kříže. Bohužel, pokladna GW Train byla zavřená. V pokladně ČD mi paní vysvětlila, že mohu vlakem ČD do Číčenic a tam přestoupit na GW train regio.. A že ve vlaku  je automat který přijímá mince i bankovky. Ano. je to to pravda. Naházel jsem do strojku peníze a koupil  si lístek, Akorát , že ten automat je jen u jednich dveří vlaku. u druhých ne. A cestující o tom není informovaný. . Při cestě zpět ze Soumarského mostu, byl ve vlaku asistent dopravy. Velmi za něj děkuji. Tak ochotný člověk, který mi všechno vysvětlil.  Např. to, že vagon, ve kterém sedím, nejede do ČB.

Ale stále jsem nacházel problémy. Např. na jaké tlačítko na dveřích zmáčknout.....

3. cesta

Ani při této cestě vlakem jsem nebyl mistr světa.  Koupil jsem si jízdenku na nádraží  v Č:Budějovicích. Při nástupu do vlaku jsem se snažil jí "zvalidovat". Chvíli mi to trvalalo, protože jsem neviděl  vedlejší skener, ke kterému se lístek musí přiložit.  Zároveň mě pozoroval jiný cestující, který se mě ptal na postup označení lístku.

 

A nakonec bych si chtěl postěžovat na vlaky GW Train Regio.

Tyto vlaky jsou koncipovány jako příměstské vlaky. Tedy něco jako metro. Ve vlacích je málo odkládacích míst na zavazadla. Neexistují stolečky pro cestující.. (viděl jsem v  TV záběry z italských vlaků, kde si stolečky vytahují od okna až přes 3 sedačky).  Chybí zde věšáky na oblečení. Není zde dostatek odpadkových košů.

V těchto vlacích jezdí lidé i víc než 2 hodiny. A tak by tyto vlaky měly být na to přizpůsobeny.

 

Autor: Milan Welser | čtvrtek 1.2.2018 14:26 | karma článku: 24,45 | přečteno: 1117x
  • Další články autora

Milan Welser

Rybářská stráž

Připadá mi, že naše zákony jsou všelijaké. Některé zájmové skupiny jsou všemocné. Stáváme se policejním státem?

10.7.2018 v 21:18 | Karma: 15,76 | Přečteno: 474x | Diskuse| České Budějovice

Milan Welser

Kuriozita v řeznictví

Pro ochutnání kuchyňských specialit nemusíte jezdit až na konec světa Možná je najdete u svých sousedů.

25.4.2018 v 18:24 | Karma: 13,47 | Přečteno: 850x | Diskuse| České Budějovice

Milan Welser

Garáž versus čistota

Malý článek o tom, proč je někde čisto a někde ne. Má vlastnictví garáže a čistota kolem nějaký vztah?

12.2.2018 v 13:32 | Karma: 11,27 | Přečteno: 225x | Diskuse| České Budějovice

Milan Welser

Byl jsem volit

Jak moc jsou proškolené členky a členové volebních komis o volebním zákoně? Udělejte si obrázek sami.

12.1.2018 v 16:57 | Karma: 23,43 | Přečteno: 1125x | Diskuse| České Budějovice

Milan Welser

Herny 2018 aneb Velký Bratr

Kdo smí či nesmí si o nás ukládat velmi podrobné osobní údaje? Chcete mít Vaší fotku a nacionále všude?

4.1.2018 v 23:35 | Karma: 21,03 | Přečteno: 1536x | Diskuse| České Budějovice
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Dvacetiletý řidič usnul a vyjel ze silnice na chodník, srazil čtyři chodce

5. května 2024  19:10,  aktualizováno  19:48

V Kostelní Lhotě na Nymbursku vjel v neděli odpoledne řidič osobního auta na chodník, kde srazil...

Čínský prezident přiletěl na návštěvu Francie. „Vítali“ ho naštvaní Tibeťané

5. května 2024  16:57,  aktualizováno  19:44

Do Paříže přiletěl čínský prezident Si Ťin-pching, který v pondělí zahájí dvoudenní státní návštěvu...

Stát pomocí AI zkouší šetřit práci úředníků. Propouštění nechystá

5. května 2024  19:30

Umělá inteligence (AI) postupně získává své místo napříč resorty, kde zejména slouží k automatizaci...

Ukrajina je na ruskou letní ofenzívu připravená, zaútočí příští rok, míní USA

5. května 2024  19:05

Sledujeme online Ukrajinská armáda je připravena zahájit v příštím roce další ofenzívu proti ruským okupačním silám....

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1101x
Jsem Jihočech. Skoro padesátník... Svobodomyslný pták.

Seznam rubrik